BioShock: Infinite heeft een open wereld

Levine: "Zal bijna geen filmpjes bevatten".

Het is alweer sinds eind vorig jaar dat we nog wat rond BioShock Infinite vernomen hebben, maar vandaag breekt Ken Levine - het brein achter het spel - de sleur.

Tijdens PAX East, een evenement te Amerika, had de man het namelijk over de structuur van Infinite, en dan specifiek over de manier waarop je van omgeving tot omgeving reist. Dit zal aan de hand van in de lucht zwevende sporen gebeuren waaraan je jezelf vast kunt maken met een speciale grijphaak, zoals we kunnen zien in de onderstaande trailer van het spel.

"Reizen doorheen de stad Columbia zal niet aanvoelen alsof je op een monorail zit, maar eerder als een wilde achtbaanrit waarbij je in de lucht hangt met een geweer in je hand", aldus Levine. Verder liet de man weten dat een van de grote verschillen tussen het originele BioShock en Infinite zal zijn dat de volledige spelwereld vrij te verkennen is. In BioShock kon dat niet gezien je met de onderwaterstad Rapture te maken had.

Om af te sluiten maakte Levine duidelijk dat hijzelf en zijn team geen al te grote fans zijn van traditionele tussenfilmpjes, en dat we deze ook erg weinig zullen terugvinden in alweer de derde BioShock game.

BioShock Infinite zal in de loop van 2012 uitgebracht worden voor de PS3, X360 en PC.

Tien minuten lang footage uit BioShock Infinite.

Advertentie

Ga naar comments (1)

Over de auteur

Philip Cremers

Philip Cremers

Editor in Chief @ Eurogamer Benelux

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread