PS3-versie BioShock Infinite is géén port

"Voor elk platform een aparte engine."

Het originele BioShock verscheen oorspronkelijk enkel voor de Xbox 360 en PC, om achteraf naar de PlayStation 3 te komen in de vorm van een port. Dit wil zeggen dat de ontwikkelaar de reeds gebruikte engine van het spel gaat aanpassen om ook op nieuwe platformen te kunnen werken. Vaak zorgt dit proces voor negatieve reacties bij gamers en pers, en het is ook daarom dat ontwikkelaar Irrational Games even de puntjes op de i wil zetten rond de verschillende versies van BioShock Infinite.

De geruchten deden namelijk de ronde dat de PS3-versie van Infinite 'slechts' een port zou zijn van de X360/PC-versie van het veelbelovende spel. Chris Kline, de technical director bij Irrational, stelde fans echter gerust door te laten weten dat "afzonderlijke teams aan elke versie van de aankomende BioShock werken," en dat "elke console een eigen spelengine zal krijgen die specifiek ontworpen is voor dat systeem."

Het resultaat is dat er voor BioShock Infinite geen lead platform zal zijn. Deze term komt naar boven wanneer blijkt dat een bepaalde versie van een spel superieur is aan de andere versies. Er volgde nog een heleboel technische mumbu jumbo omtrent de gebruikte technologie tijdens de ontwikkeling van BioShock Infinite, maar daarvoor verwijzen we je graag door naar het officiële forum van het spel.

BioShock Infinite zal in de loop van 2012 verschijnen. Alle informatie rond het spel - waaronder een preview - kun je op de bijhorende gamepage terugvinden.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Philip Cremers

Philip Cremers

Editor in Chief @ Eurogamer Benelux

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread