Voorlopig geen vervolg Dante's Inferno

Visceral stopt alle tijd in Dead Space.

Zach Mumbach, een van de hoge pieten bij Visceral Games, heeft laten weten dat er voorlopig geen plannen zijn om een vervolg te maken voor Dante's Inferno 2. Dat komt voor een stuk doordat alle ontwikkelaars druk in de weer zijn met Dead Space 2, maar ook omdat Visceral zelf geen beslissingen over de mogelijke productie van sequels maakt.

"Toen we een punt gezet hebben achter de ontwikkeling van Dante's Inferno is al het personeel verschoven naar de productie van Dead Space 2", liet Mumbach weten. "En dat is voor ons de beste manier om technologie en know-how over meerdere projecten te verspreiden - we gebruiken dezelfde engine enzovoort. Iedereen bij Visceral werkt aan alles wat wij als studio voortbrengen."

"Verder hebben wij niet zo heel vaak babbels met de marketing- en PR-afdeling, en wanneer het aankomt op het nemen van beslissingen op een grote schaal (zoals het al dan niet maken van Dante's Inferno 2, red) dan is het niet zo dat John Riccitiello even bij ons binnen springt en zegt 'jullie moeten dit en dat veranderen of aanpassen'."

Het startschot om een nieuwe Dante's Inferno te maken zal dus moeten komen van EA, de uitgever, zelf. "Ik ben er zeker van dat als mensen aangeven dat ze zestig dollar overhebben om aan een sequel uit te geven, dat we dan met de ontwikkeling van start zouden gaan," sloot Mumbach af.

De vraag is echter of we wel een nieuwe Dante's Inferno willen. Wij waren niet heel erg onder de indruk van het origineel, en kijken eerlijk gezegd gewoon meer uit naar meer titels binnen het universum van Dead Space. De eerstvolgende game binnen die franchise zal Dead Space 2 worden, een titel die Visceral eind januari zal afleveren.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Philip Cremers

Philip Cremers

Editor in Chief @ Eurogamer Benelux

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread