Duurste marketing ooit voor Halo: Reach

MS gooit er minstens 6,5 miljoen dollar tegen.

Halo: Reach is de laatste titel binnen de serie waaraan ontwikkelaar Bungie zal werken, en dat zal ook duidelijk gemaakt worden aan de hand van het immense marketingbudget dat Microsoft heeft uitgetrokken om de game te promoten. Zo liet Microsoft weten tegen Advertising Age. "Het gaat onze grootste campagne ooit worden," gaf het Amerikaanse bedrijf toe.

Die uitspraak kwam van Michael Stout, de global product manager bij Microsoft. Een exact getal kon hij niet plakken op de hoeveelheid geld men zal spenderen aan de marketing van Halo: Reach, maar het zal sowieso meer worden dan de 6,5 miljoen dollar die men stak in de promotie van Halo 3.

Wel mogen we ter ere van de lancering van het spel een slordige 300 miljoen Halo: Reach Mountain Dew drankjes verwachten, alsook 30 miljoen speciale Doritos pakjes, een reclamecampagne tijdens UFC-programma's, live action TV-spots én een robot die San Francisco onveilig gaat maken. Hoeveel van die dingen de oversteek richting Europa gaan maken is nog niet bekend, maar verwacht ook hier heel wat aandacht voor Halo: Reach.

Halo: Reach verschijnt wereldwijd op 14 september in de winkelrekken, en dat exclusief voor de Xbox 360.

Een van de marketingvoorbeelden rond Halo: Reach

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Philip Cremers

Philip Cremers

Editor in Chief @ Eurogamer Benelux

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread