Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Activision wil reputatie verbeteren

Kotick vanaf nu enkel met puppy op foto's.

Duurdere games, dure map packs, hun eigen werknemers ondervragen en ontslaan, een CEO die wenst alle fun uit games te halen,...Het is geen al te best jaar geweest voor de reputatie van uitgever Activision Blizzard en CEO Bobby Kotick. Het bedrijf wil daar nu verandering in brengen.

In een interview met IGN zei Chief Operating Officer (COO) Thomas Tippl dat hij begreep dat er wat frustratie bestond bij gamers naar zijn bedrijf toe en dat hij de relatie met hen wou verbeteren.

"Natuurlijk zijn we verbonden met de gemeenschap dus we zijn niet onwetend van het feit dat er een kleine vocale minderheid is met heel sterke gevoelens," zei Tippl. "Vanaf dat je de #1 bent in eender welke industrie wordt er meteen een doelwit op je rug geschilderd. Daar moet je mee leren leven."

Tot nu toe doet Tippl nog niet heel erg zijn best.

"Als je terugkijkt naar 2009 en naar wat mensen gekocht hebben dit jaar, dan zijn dat Activision games. We waren de enige uitgever die succes kende in 2009. Niemand anders. We zijn gefocust op het produceren van geweldige producten," ging Tippl verder, terwijl hij even het bestaan van Nintendo vergat.

"Nu, kan onze PR en ons community management beter werk leveren? Ik denk van wel. We focussen daarop maar die kleine vocale minderheid zal er altijd zijn, want wat we ook doen, ze zullen nooit tevreden zijn." Oei.

Succes, Activision! Tip voor de toekomst: arrogantie komt nooit al te best over.

Over de auteur

Jasper Segers avatar

Jasper Segers

Heel Belangrijk

Jasper nadert een decennium-lange carrière bij Eurogamer en leidt tegenwoordig dit zooitje ongeregeld. Staat zowel bekend om zijn gebrek aan geduld met games als om zijn liefde voor The Witness en Europa Universalis. Ook heeft hij veel sterke meningen over films.

Reacties