Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Heavy Rain gericht op emoties speler

Oftewel: We willen man-tears

De mensen van Sony waren niet de enige mensen die tijdens de persconferentie van aan het woord kwamen. Ook de mensen van de PS3-exclusive Heavy Rain mochten hun zegje doen op het podium.

Tijdens deze presentatie werd duidelijk dat Quantic Dreams, de ontwikkelaar van Heavy Rain, zich vooral richt op de speler en manier waarop hij of zij betrokken is bij het spel. Ze willen een diepe game maken die toegankelijk is voor een breed publiek.

De manier waarop Quantic dit wil bereiken is door middel van de speler op een ongekende manier te betrekken in het spel. Ze willen de speler in principe hun eigen game laten maken, iets dat ze ook al in Fahrenheit probeerden door middel van verschillende mogelijkheden en eindes die er waren.

Het filmpje dat getoond werd tijdens de presentatie liet ook een afbeelding zien dat doet denken aan de beruchte QuickeTime Events. Hoe en wat wilde de man niet zeggen, maar binnenkort ongetwijfeld meer over de game.

Heavy Rain ligt in 2009 in de winkels.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Heavy Rain

PS4, PS3, PC

Related topics
Over de auteur
Yarno Ritzen avatar

Yarno Ritzen

Contributor

Reacties