Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Vicarious Visions: 'Crash Bandicoot N.Sane Trilogy moeilijker dan originele trilogie'

Het ligt niet aan je verbeelding.

Ontwikkelaar Vicarious Visions geeft toe dat de Crash Bandicoot N.Sane Trilogy moeilijker is dan de originele trilogie. In een blogpost legt de studio uit dat de games zowel makkelijker als moeilijker zijn en dat dit een bewuste keuze is.

Om het meer uniform aan te laten voelen, wilde Vicarious Visions de besturing van Crash Bandicoot 3: Warped voor alle drie de games gebruiken. Tijdens het testen werd het echter al snel duidelijk dat dit niet ging werken.

"Er zijn subtiele verschillen in de besturing tussen alle drie de games. Daarom hebben we met name het springen voor iedere game aangepast zodat het meer op de originele games lijkt. De grootste wijziging is dat je nu sneller valt als je de x-knop loslaat," aldus de studio.

Bekijk op YouTube

Het springen is daardoor met name in de eerste game moeilijker geworden. Toch is Vicarious Visions overtuigd dat de toevoeging van checkpoints en een aanpasbare moeilijkheidsgraad de games ook makkelijker maken.

"Als je nieuw bent, kun je het beste met de laatste twee games beginnen en daarna pas de eerste game proberen. Ervaren spelers kunnen direct aan de slag, maar moeten rekening houden dat bepaalde sprongen meer precisie vereisen," aldus de studio.

In ander nieuws: momenteel gaat het gerucht dat de Crash Bandicoot N. Sane Trilogy naar de Xbox One komt.

Read this next