Eurogamer.nl

God of War put inspiratie uit Zelda voor exploratie

Zie je die barst in de muur? Daar kun je heen.

God of War-regisseur Cory Barlog laat weten dat de game voor exploratie inspiratie uit de The Legend of Zelda-reeks put.

"We hebben vooral naar klassieke adventure games gekeken als het om het verkennen van de wereld gaat. Als je in The Legend of zelda een barst in de muur ziet, weet je dat de muur kunt opblazen en een nieuw gebied kunt betreden", aldus Barlog.

God of War biedt een soortgelijk systeem aan om exploratie aan te moedigen. Er zijn voor de oplettende spelers verstopte gebieden en geheimen te vinden.

Volgens Barlog is verkennen niet verplicht, maar hij verzekert dat het wel de moeite waard is. De wereld wordt verder uitgediept en je 'krijgt dingen te zien die je niet wilt missen.'

Tijdens de E3 2017 persconferentie van Sony heeft het bedrijf nieuwe God of War gameplaybeelden getoond. Wil je meer over God of War weten? Lees dan ons overzicht met alle God of War informatie.

ADVERTENTIE

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.