Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Zelda: Breath of the Wild - Vah Rudania dungeon oplossingen: controlezuilen, titaanbesturing, kantelen

Trotseer de tweede dungeon.

Opnieuw moet je in de Vah Rudania dungeon vijf controlezuilen activeren. Als eerste moet je dus op zoek gaan naar een Sheikah-zuil die je een kaart en titaanbesturing van de dungeon geeft.

Als je Vah Rudania binnenstapt, is alles donker. Je ziet echter in de duisternis verschillende kwaadaardige ogen. Vernietig deze met je zwaard of een pijl. Open de twee kisten die ze laten vallen en neem de Fakkel. Keer terug naar het begin en steek deze met het blauwe vuur aan. Loop naar de rechterhoek en steek de toorts aan om de deur te openen.

In de volgende kamer vernietig je eveneens alle ogen en open je de kisten om wat handige wapens te krijgen. Loop met een brandende fakkel naar de linkerhoek en open opnieuw de deur door de toorts aan te steken. Ga door deze deur en activeer de Sheikah-zuil om de kaart van Vah Rudania te krijgen.

Op de kaart zie je de locaties van de vijf controlezuilen en de richting waarin je Vah Rudania kunt kantelen.

Nog meer Zelda: Breath of the Wild tips en walkthroughs:

Zelda: Breath of the Wild tips en walkthrough
Alles wat je over de game moet weten, van basistips tot een complete walkthrough van hoofdmissies en tempels.

Vorige: Zelda: Breath of the Wild - Vuurtitaan Vah Rudania: Yunobo, drones ontwijken
Nog even wat klusjes opknappen voor je de Vuurtitaan zelf betreedt.

Volgende: Zelda: Breath of the Wild - Ganons Vuurfantoom verslaan, Steenpletter
Op de top van de vulkaan wacht je nog een pittig baasgevecht.


Vah Rudania kantelen

Als je de kaart hebt, gaat het dak van Vah Rudania open en wordt de duisternis verdreven. Verlaat de kamer met de Sheikah-zuil en ga helemaal naar links. Ga tegen de muur staan en laat de dungeon kantelen door naar je kaart te gaan en de paarse pijl van plaats te veranderen. Gebruik vervolgens je zweefzeil om bij de controlezuil direct onder je te landen. Nog vier te gaan.

Kantel de dungeon. Loop terug naar de eerste kamer. Steek aan de blauwe toortsen een pijl aan en schiet op de bladeren tegen de grote metalen deur. Open deze vervolgens met je Magnesis kracht. Activeer de controlezuil in de kamer. Nog drie te gaan. Schiet ook een brandende pijl tegen de bladeren aan het plafond en je krijgt een een schatkist met een Geavanceerd tandwiel in.

Ga terug naar de eerste kamer en steek opnieuw een pijl aan de toorts aan. Zoek rechts van de ingang van de dungeon een muur met een gat in. Schiet de pijl door dit gat om aan de andere kant een toorts te activeren en de muur te laten zakken. Negeer de vlammen even en ga helemaal naar links. Schiet een brandende pijl tegen de bladeren aan het plafond. Er valt een metalen kubus naar beneden. Leg deze met je Magnesis kracht op de vlammen. Kantel Vah Rudania en ga veilig voorbij de vlammenwerpers. Kantel de dungeon opnieuw om de controlezuil te activeren. Nog twee te gaan.

Gebruik de metalen kubus om een veilige oversteek voorbij de vlammenwerpers te maken.

Ga opnieuw naar de eerste kamer. Schiet op het oog aan het plafond en open de kist die naar beneden valt om vijf ijspijlen te krijgen. Steek je Fakkel aan en kantel de dungeon. Er ontstaat nu een lange ramp naar boven. Loop tot aan het einde en werp je Fakkel naar het oog. Ga naar buiten en daal voorzichtig naar rechts af. Activeer de toorts met je brandende Fakkel.

Vervolgens gaat er een luik open en kun je een bal naar beneden rollen door de dungeon te kantelen. Ga voorzichtig terug van waar je komt. Als je binnen bent, kantel je de dungeon opnieuw en daal je de ramp af naar de eerste kamer. Til hier de kleine metalen kubus aan het einde van de ramp met Magnesis op. De bal valt vervolgens naar beneden in de schakelaar. Activeer de controlezuil achter de deur die nu opent. Nog 1 te gaan.

Til deze kleine kubus op om de bal naar beneden te laten vallen.

Kantel de dungeon om terug veilig in de eerste kamer te geraken en kantel opnieuw om de ramp naar buiten te vormen. Ga naar buiten naar de toorts die je eerder activeerde. Kantel de dungeon en ga naar het rechtse platform. Schiet op het oog boven op de rug van Vah Rudania. Loop naar de overkant en schakel ook het andere oog uit. Kantel de dungeon opnieuw en vlieg met je zweefzeil naar de schatkist links. Open deze om een Geavanceerde kern te krijgen. Kantel Vah Rudania nog een laatste keer om bij de controlezuil links te komen, op de plaats waar je zonet nog het oog vernietigde.

Als je deze laatste controlezuil hebt gevonden, spring je naar beneden om de stuurmachine te activeren. Maak je klaar om de eindbaas Ganons Vuurfantoom te trotseren.

Ga verder naar het volgende deel van de Breath of the Wild walkthrough: Zelda: Breath of the Wild - Ganons Vuurfantoom verslaan, Steenpletter

Read this next