Eurogamer.nl

Zelda: Breath of the Wild - Weg naar Kakariko, Tweelingberg, Impa

Op weg naar de eerste stad.

Ziezo, de eerste beproeving is doorstaan. De eerste vier tempels zijn achter de rug, de oude man's ziel is te rusten gelegd. Gelukkig heb je nu wel je zweefzeil om het plateau te verlaten en twee nieuwe quests. Eťn daarvan stuurt je naar het eerste echte dorp in The Legend of Zelda: Breath of the Wild: Kakariko.

Er staat nu een gele markering op je kaart in het noordoosten, ver weg van de Vergeten Hoogvlakte. Teleporteer jezelf naar de Toren der Wederopstanding om te kijken waar je heen moet. In de verte zie je de Tweelingberg waar de oude man het over had, een berg die als het ware gesplitst lijkt. Dankzij je zweefzeil kun je van de toren springen en gezellig met de wind meegevoerd worden naar de vlaktes van Hyrule.

Hyrule-vlakte

De gemakkelijke weg is hier om de verharde weg naar het oosten te volgen. Hier begin je wel al sterkere tegenstander tegen te komen en moet je voorzichtiger zijn over wat je doet. Op je weg kom je verschillende ruÔnes tegen waar je altijd wel wapens of schatkisten kunt vinden.

Houd je aandacht echter op het oosten en noordoosten. Al gauw kom je een wegwijzer tegen. Naar het zuiden leidt de weg naar Hylia, het enorme meer. Rechtdoor zet de weg zich verder naar de Tweelingberg. Dat is de richting die we op moeten, dus ga gewoon rechtdoor. Sommige tegenstanders, zoals de Moblin die naast de gebroken paardenkar staat, zijn vrij sterk. Als je nog niet genoeg vertrouwen hebt in je kunnen, probeer je ze dus best gewoon te ontwijken.

breath-of-the-wild-kakariko

De Proxim-brug met op de achtergrond de Tweelingberg.

Als je verder gaat kom je aan je rechterkant de tempel van Bosh Kala tegen. Steek de Proxim-brug over en ga verder in de richting van Kakariko. Het is nog een eind te gaan.

Je merkt dat je ook steeds dichter komt bij een nieuwe lichtgevende toren die je een kaart zal geven van dit deel van de Hyrule-vlakte. Deze toren heet de Tweelingbergtoren. We raden je aan door het water te zwemmen om naar de toren te gaan, omhoog te klimmen en de kaart op je Sheikah-steen te zetten. Zo krijg je een overzicht van de hele omgeving en weet je waar exact Kakariko ligt. Daarnaast krijgt je Sheikah-steen ook een nieuwe functie: namelijk een sensor die aangeeft waar nabije Tempels liggen.

Nog meer Zelda: Breath of the Wild tips en walkthroughs:

Zelda: Breath of the Wild tips en walkthrough
Alles wat je over de game moet weten, van basistips tot een complete walkthrough van hoofdmissies en tempels.

Vorige: Zelda: Breath of The Wild - Vergeten Hoogvlakte: Tempels, Koude overleven en Zweefzeil
Een stap voor stap handleiding om het startgebied te verlaten en het Zweefzeil te krijgen.

Vokgende: Zelda: Breath of the Wild - Weg naar Hateno, Instituut, blauwe vlam aansteken
Trek wat verder het binnenland in om je Sheikah-steen te verbeteren.

Tweelingbergstal

Ga verder door de kloof tegen de stroomrichting in en je komt aan de Grote Tweelingbrug. Ga naar links en je komt de tempel van Ha Dahamar tegen. Deze kun je echter nu nog niet bereiken omdat deze omringd wordt door doorns. Loop wat verder en je komt de Tweelingbergstal tegen. Het is geen slecht idee hier even een pauze te nemen.

Hier kun je verschillende dingen doen. Er loopt een miesje rond (soms zit ze ook aan het kampvuur) genaamd Sagessa die je een drankje geeft waar je twee minuten en tien seconden langer laat sprinten en klimmen. Ook kun je hier je paarden registreren die je getemd hebt bij Tasseren aan de balie van de stal. Zijn broer Rensa zal je de mini-missie 'Vang 'm vlug' geven waarbij je binnen de twee minuten een wild paard naar hem te brengen. Lees hier meer over paarden temmen in The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

breath-of-the-wild-tweelingberg

Stop even bij de Tweelingbergstal om te rusten, koken en zelfs een paard te temmen.

Binnen in het gebouw vind je ook Domidak en Prissen die druk aan het praten zijn over een schat van de bandiet Lambda. Voor 100 Rupees vertellen ze je het raadsel dat je moet oplossen om de schat te vinden. Dit start de mini-missie 'Lambda's schat'.

Ga verder door naar het noorden tot aan de Kakariko-brug. Zoals de naam al zegt ben je eindelijk in de buurt van het dorpje. Volg het pad langs de bergen en je komt halverwege een grote Korok tegen genaamd Hestu. Praat met hem en hij geef je een mini-missie genaamd 'Kostbare maracas'. Voltooi deze missie om bij Hestu enkele Korok-zaadjes voor extra plaats in je inventaris te ruilen.

Als je de grote Korok hebt geholpen, blijf je het pad door de bergen volgen.

Aankomst Kakariko

Welkom in Kakariko, het eerste dorpje dat je tegenkomt in The Legend of Zelda: Breath of the Wild! Je kunt aan de vrouw aan de ingang vragen waar je precies moet zijn, maar eigenlijk is het gemakkelijk te vinden. Loop helemaal naar beneden en ga naar het huis tussen twee watervallen dat bewaakt wordt door twee bewakers. Wanneer ze je Sheikah-steen zien, laten ze je door.

breath-of-the-wild-impa

In dit huis vind je Impa.

Eindelijk praat je met Impa, die er deze keer een tikje anders uitziet dan in voorgaande games. Ze geeft je een kleine geschiedenisles over Ganon en in de kamer boven vind je een dagboek van haar dochter Paya. Luister naar de boodschap van prinses Zelda en je krijgt een nieuwe hoofdmissie genaamd "De vier Titanen". Dit wordt je volgende grote doel: het overwinnen van de vier Titanen.

Selecteer deze missie en op je kaart zie je vier nieuwe doelen aangeduid. Deze tonen waar de hoofdsteden zijn van de andere naties. Ook geeft Impa je nog een nieuwe hoofdmissie genaamd 'Zelda's Erfenis'. Voor deze missie moet je naar een ander dorp genaamd Hateno om te praten met een oude kennis.

Ga verder naar het volgende deel van de Breath of the Wild walkthrough: Zelda: Breath of the Wild - Weg naar Hateno, Instituut, blauwe vlam aansteken

ADVERTENTIE

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.