Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

The Last of Us miste vertrouwen van Naughty Dog

"We dachten dat de game ging falen."

Naughty Dog verwachtte tijdens de ontwikkeling van The Last of Us dat de game het niet goed zou doen, zo legt de studio vandaag uit in een video. Na de lancering won The Last of Us echter meer dan 240 Game of the Year-prijzen en daardoor is het inmiddels de best bekroonde game aller tijden.

"We dachten dat we het imago van Naughty Dog door het slijk zouden halen nadat het jarenlang met bloed, zweet en tranen was opgebouwd," zegt Bruce Straley, regisseur van The Last of Us. Schrijver Neil Druckmann staat Straley bij: "We grapten dat deze game de ondergang zou worden van Naughty Dog."

The Last of Us kwam niet vlekkeloos tot stand. "Niets kwam samen," zegt hoofdontwerper Anthony Newman. "We hadden geluk dat enkele besluiten voor de gameplay goed uitvielen. Hierdoor kwamen de spelelementen samen en werd de game toch vermakelijk."

The Last of Us kwam op 14 juni 2013 uit op de PlayStation 3, en The Last of Us: Remastered kwam 30 juli 2014 uit op de PlayStation 4. In The Last of Us: Remastered review lees je waarom Sander de game 'één van de meest memorabele verhalen uit de recente gamegeschiedenis' noemt.

Bekijk op YouTube

Read this next