Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

'NPC-menigtes niet oorzaak onstabiele framerate in Assassin's Creed Unity'

Maar wat dan wel?

De menigten met duizenden NPC's tegelijk zijn niet de reden voor de onstabiele framerate van Assassin's Creed Unity. Dat blijkt uit tests van Ubisoft, die op andere manieren gaat proberen de performance te verbeteren.

De framerate van Assassin's Creed Unity haalt zowel op de PlayStation 4 als de Xbox One niet altijd de minimale speelbare vereiste van 30 frames per seconde. De schokkerige beelden maken het bijvoorbeeld moeilijker sprongen juist te nemen of inkomende aanvallen in te schatten.

Ubisoft is sinds de lancering van de game al op zoek naar een oplossing. Dat is een delicate kwestie, dus die laat momenteel nog op zich wachten. De studio raadt aan om je spelcomputer in de tussentijd geen internetconnectie te laten maken. Dat zou mogelijk de framerate iets stabieler maker.

Inmiddels is een beruchte bug wel al uit de game gehaald. In sommige gevallen hadden de personages geen gezicht, enkel zwevende oogballen en een mond. Dit bleek alleen het geval op twee typen videokaarten, en de oplossing zat in de eerste patch verwerkt.

Cover image for YouTube videoAssassin's Creed Unity: PS4 vs Xbox One Gameplay Frame-Rate Test

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Assassin's Creed: Unity

PS4, Xbox One, PC

Related topics
Over de auteur
Randolf Bouwma avatar

Randolf Bouwma

Typemachine

Schrijft de hele dag, elke dag. Geregeld over games en het liefst nog op papier. Vervangt dan ook nog steeds inktlinten. Ding!

Reacties