Eurogamer.nl

Lichtbalk van DualShock 4 is bedoeld voor Project Morpheus

"We konden niemand iets vertellen."

Volgens Sony Computer Entertainment Europe designer Jed Ashforth dient de lichtbalk op de DualShock 4 controller van de PlayStation 4 om het virtual reality project Project Morpheus te ondersteunen. Dat vertelt Ashforth in een interview met de site Techradar.

"Dat licht op de DualShock 4... Het was ons departement (van de designafdeling) dat het licht wilde," zo vertelt Ashforth. Maar bij de lancering van de PlayStation 4 was Project Morpheus nog een geheim project van Sony. "Wanneer alles zes maand geleden uitkwam en iedereen klaagde over 'dat het licht in mijn tv schijnt,' dachten we 'oh nee.' We konden niemand vertellen waar het voornamelijk voor diende."

Veel spelers klaagden bij de lancering van de PlayStation 4 over het feit dat de lichtbalk achterop de DualShock 4 niet uitgezet kon worden. Maar een recente update voor de PlayStation 4 laat het nu wel toe om de lichtbalk te dimmen.

De lichtbalk heeft desondanks al enkele toepassingen. Zo gebruikt de game The Playroom de lichtbalk samen met de PlayStation Eye camera om de positie van de handen van de speler te volgen.

Meer info over het gebruik van de lichtbalk wordt verwacht bij de complete onthulling van Project Morpheus.

ADVERTENTIE

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.