Insomniac Games hoeft niet per se realistisch te zijn

'Het maakt ons niet uit. Wij verzinnen het, wij hebben lol.'

Ted Price, hoofddirecteur van Insomniac Games, zegt dat de ontwikkelaar plezier in haar spellen de hoogste prioriteit acht. Als realisme daarvoor moet wijken, vindt de studio dat niet erg.

"Bij Insomniac creëren we graag werelden die gewoonweg anders zijn," zegt Price. "Ze hebben niet de beperkingen van een militaire shooter. Daardoor bedachten we de Chimera en een alternatieve gescheidenis voor Resistance. Daarom reis je in Ratchet & Clank door een verzonnen universum. En dit is dezelfde reden waarom Fuse een echte Insomniac wereld kent."

Fuse is Insomniac Games' aankomende coöperatieve shooter. Nog niet veel is bekend over het spel maar Insoniac Games hoopt op een Q2 2013 release.

Price illustreert wat de wereld van Fuse zo apart maakt door middel van de Echelon Mode in het spel. Stapels met geld vallen hier uit de lucht. "De wereld zit vol met maffe dingen en omdat het een verzonnen wereld is, omarmen we dit zonder ons zorgen te maken dat mensen klagen dat het niet realistisch voelt. Het maakt ons niets uit. We hebben het verzonnen, wij hebben lol."

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.