Mass Effect 4 gebruikt Battlefield 3 engine

En meer details over het nieuwe Shepard-loze deel.

Shepard niet inbegrepen.

Mass Effect 4 zal draaien op de Frostbite 2 engine, met features die gemaakt zijn door het team dat verantwoordelijk is voor Dragon Age 3: Inquisition. Dat heeft Yanick Roy van BioWare Montreal bekend gemaakt op de blog van BioWare.

Wat die features precies zijn is nog niet duidelijk. "Wat ik wel kan zeggen, is dat we voor dit nieuwe deel respectvol omgaan met de vorige drie delen. Maar nu die trilogie is afgesloten en we een nieuwe engine gebruiken gaan we wel op zoek naar nieuwe richtingen, zowel qua gameplay als verhaal," aldus Roy.

"Maar sommige dingen blijven hetzelfde, dus verwacht verschillende alienrassen, een enorm universum om te ontdekken en natuurlijk een cinematisch verteld verhaal."

Het vierde Mass Effect deel is in ontwikkeling bij BioWare Montreal, het team dat eerder verantwoordelijk was voor de multiplayer van Mass Effect 3 en nu ook werkt aan de Omega downloadable content. "We zien er naar uit jullie meer te vertellen, maar dat zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren," vertelde Roy nog. Wat we wel weten, is dat Shepard niet meer van de partij zal zijn.

In de tussentijd komt de Mass Effect Trilogy uit, met daarin de eerste trilogie en diens downloadable content. Dat laatste verschilt overigens per platform, dus bepaal verstandig voor welke versie je gaat!

Mass Effect Trilogy - Trailer

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.