OnLive vanaf vandaag in zee met Belgacom

Geen dure PC meer nodig om zware games te spelen.

Telecomprovider Belgacom is vanaf vandaag de officiële partner van OnLive. Deze cloud gaming service maakt het mogelijk om games te streamen via het internet. Je kunt ze dus spelen zonder dat ze op je harde schijf staan, waardoor je niet meer over een killercomputer moet beschikken om de laatste nieuwe games te kunnen spelen. België is het tweede Europese land waar OnLive zo'n partner heeft.

Er zijn honderden games beschikbaar in alle mogelijke genres, inclusief toppers als Saints Row 3, Pro Evolution Soccer 2012, Civilization V, Batman: Arkham City, Assassin's Creed Revelations, London 2012 en binnenkort Darksiders 2. Elke week worden er nieuwe games toegevoegd. Er wordt gewerkt aan Nederlandstalige games, momenteel is alles in het Engels.

Voorlopig werkt de service enkel via een PC of Mac die HD-streaming aankan. Ondersteuning voor tablets, telefoons en tv's komt er in de toekomst. Ook als je niet bij Belgacom bent kan je gebruik maken van OnLive.

Als partner en investeerder in OnLive kan Belgacom zijn internetabonnees echter wel een gratis OnLive-abonnement van één maand aanbieden, indien ze zich er voor een langere periode op inschrijven. Naast een abonnementsformule (€ 9.99 / maand) is het mogelijk om een speelpas voor drie, vijf of een oneindig aantal dagen te kopen voor een specifiek spel. Elk spel heeft een gratis proefperiode van een half uur.

OnLive heeft ook heel wat sociale features. Zo kan je speelsessies streamen van andere spelers en voice chatten met gamers over heel de wereld. Binnenkort zal je zelfs drie andere speelsessies kunnen bekijken terwijl je zelf aan het spelen bent. Je kunt je eigen gameplay opnemen met een druk op de knop en de beelden direct delen met vrienden. Verder is er uitgebreide Facebookintegratie aanwezig.

Nu OnLive aan zijn veroveringstocht in Europa begint en GAIKAI, die andere streamingservice, werd opgekocht door Sony, kunnen we ons de vraag beginnen stellen of dit de nieuwe standaard wordt voor video games.

Reacties (2)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.