Treyarch: "Black Ops 2 heeft geen nieuwe engine nodig"

Gamedesign als een huis. Duidelijk!

Dat de Frostbite 2 engine zijn sporen heeft verdiend is te zien aan de bijna levensechte, spectaculaire beelden van Battlefield 3. Oorlog heeft nooit zo overtuigend van het beeld gespat. De vraag is dus ook hoe de ontwikkelaars van andere shooters hier op in zullen gaan spelen. Treyarch maakt zich niet zo druk. Black Ops 2 zal gewoon dezelfde engine als haar voorgangers gebruiken.

"Mensen vragen me altijd of er in Black Ops 2 een nieuwe engine gebruikt wordt", zei Mark Lamia in een podcast van One of the Swords. "Ik maak dan de vergelijking met een nieuw huis. Als je een nieuw huis inricht en aan het klussen slaat of misschien zelfs een nieuwe keuken inbouwt, betekent dit toch ook niet gelijk dat je het complete fundament weg sloopt en vervangt? Het is misschien een rare vergelijking maar toch vind ik hem wel treffend. Bij Black Ops 2 richten wij ons vooral op de aspecten van de game waar wij de speelervaring kunnen verbeteren. Zo hebben we het lichtsysteem compleet op de schop genomen en doen we ons uiterste best om ervoor te zorgen dat deze game straks op consoles in 60 frames per second te spelen is."

"Engines veranderen elke keer dat je ermee aan de slag gaat. We maken constant kleine aanpassingen. Wat al werkt laten we met rust. En eerlijk gezegd is dat ook hoe je met een commercieel product zou moeten werken. Als je je gereedschap niet aanpast terwijl je ermee werkt doe je iets fout".

Call of Duty: Black Ops 2 documentaire

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.