Bethesda wist dat Skyrim PS3-geheugenproblemen had

Mensen met problemen moeten hun savefile doorsturen.

Bethesda wist al voor de release van Skyrim dat er PS3-gamers zouden zijn met geheugenproblemen, onthult directeur Todd Howard. Men dacht echter dat slechts een klein percentage ermee te kampen zou hebben, na het spel uitvoerig getest te hebben.

Volgens Howard is Skyrim zelfs het meest geteste spel van de studio ooit, waardoor het ook de meest stabiele release heeft gekend.

"Het is logisch dat de manier waarop onze scripts en dynamics werken voor een zware belasting van de Playstation 3 zorgt, maar we voelden dat we het onder controle hadden. Voor sommige gebruikers hangt het er echter letterlijk van af hoe je het spel speelt."

De algemene misvatting is volgens Howard dat de PS3-framerateproblemen werden veroorzaakt door grote savefiles. "Dat klopt niet. Het hangt er echt van af in welke volgorde je dingen doet in het spel en wat er allemaal geactiveerd is."

Howard had niet verwacht dat patch 1.2 voor een resem extra problemen zou zorgen en het merendeel van de reeds bestaande euvels niet zou oplossen. Dus vroeg Bethesda de savegames van gebruikers met problemen en begonnen ze aan het maken van patch 1.4.

Hoewel Howard hoopt dat de problemen nu opgelost zijn, roept hij toch nog op dat mensen met aanhoudende issues hun savegame moeten doorsturen naar Bethesda, zodat ze kunnen kijken wat er in de fictieve wereld aan de gang is dat het probleem veroorzaakt. Dat kan alles zijn, van een draak aan de andere kant van de wereld tot een opstand die op het punt staat te beginnen in een bepaalde stad.

Een analyse van de laatste patch.

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.