Op bezoek bij Telltale Games

We zien Jurassic Park, The Walking Dead en King's Quest!

Op de afgelopen E3 mochten we met een zevental collega's van andere magazines op privégesprek bij Telltale. In hun booth, afgelegen van de andere standen, ergens tussen de twee grote publieke hallen van het Los Angeles Convention Centre, mochten we de belangrijkste nieuwtjes voor een eerste maal aanschouwen.

Net voor de algemene informatie kregen we een korte uitleg van game designer Dave Grossman, de man achter de Monkey Island games. Hij bracht ons op de hoogte van welke nieuwe games en episodes er op de fans zouden afgevuurd worden. Dat ze alvast Michael J. Fox hadden binnengehaald om een kleine rol in te spreken voor de laatste episode van Back to the Future was toen - en zeker nu - geen geheim meer. Desondanks wel een leuke mededeling.

Zo ook kondigde Dave aan dat Telltale bezig is met een nieuwe King's Quest. King's Quest was een spellenreeks bestaande uit de acht delen van Sierra Entertainment. Zij waren trouwens ook de bezielers van onder andere Police Quest en Space Quest. Het laatste deel hiervan kwam ondertussen 13 jaar terug uit. Telltale was blij te melden dat er niet enkel een nieuw deel door hen gemaakt en uitgebracht zal worden, maar dat ze hierin ook geadviseerd zullen worden door de originele bedenker van King's Quest, Roberta Williams.

Over de inhoud, het verhaal, de stijl, ... kregen we echter minder te horen. Meer zelfs nog, de lippen bleven stijf op elkaar. Nu is het natuurlijk zo dat het spel pas in 2012 verwacht wordt, maar de makers moeten toch al een minimum aan spelrichting weten. Toch liet Dave weten dat ze de rijke geschiedenis van het spel niet zomaar overboord zouden gooien. Dieper wilde hij er echter niet op ingaan. Niettemin hebben we een stevig vermoeden omtrent de terugkeer van de originele personages en verhaallijn.

Een video van Puzzle Agent 2.

Daarna wilde hij het ook nog even hebben over Puzzle Agent 2. Agent Nelson Tethers van de U.S. Department of Puzzle Research is terug en dit in dezelfde gekende animatiestijl. Opnieuw mag hij een reeks puzzels oplossen. Het verhaal gaat verder waar het eerste deel uit de reeks stopte. Meer bepaald in het hotel na zijn onderzoek omtrent de mysteries in de Skoggins Gom fabriek. Het spel houdt het midden tussen de Professor Layton DS-games met een Fargo/Twin Peaks-achtige sfeer. De makers lieten weten opnieuw een heleboel nieuwe puzzelsoorten te hebben geïmplementeerd in het verhaal. En belangrijk is dat het spel naast de voor de pc, Mac en later de PSN, ook beschikbaar is voor iPad en iPhone.

Vervolgens was het de beurt aan game designer Joe Pinney om Dave Grossman te vervangen. Hij kwam slechts met één, maar wel een heel belangrijk nieuwtje. Meer bepaald de eerste speelbare demo van Jurassic Park. Een kwartier lang werden we ondergedompeld in de nieuwe speelbare wereld die Telltale ontwikkeld heeft voor de loslopende dinosauriërs op Isla Nublar.

Het verhaal van Jurassic Park: The Game gaat verder op een bepaald aspect uit de eerste film. Daarin raakte computernerd Dennis Nedry die net dinosaurus-embryo's had gestolen, tijdens zijn vlucht van het eiland de controle over zijn voertuig kwijt. Hij werd door een dilophosaurus vakkundig van kant gemaakt. Tijdens het gevecht raakte hij zijn gestolen embryo's kwijt. En laat nu net dat de start van deze game zijn. Een nieuw team wordt op het originele eiland gedropt om die embryo's te vinden. Daar begint het spel.

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.